niedziela, 25 maja 2014

MAJOWY SPACER PO ZAMOŚCIU


Jak niektórym już wiadomo jestem z Zamościa. Uprzedzając kolejne pytania... Tak! Mieszkam w Zamościu! Naprawdę! Kiedyś podczas integracji ze środowiskiem autostopowym w Polsce usłyszałam wiele razy: "Ok jesteś z Zamościa, ale gdzie teraz mieszkasz?". Ludziom tym, którzy zadawali mi takie pytania, nie mieściło się w głowie, jak mogę nie mieszkać w żadnym z większych miast, takim jak Kraków, Wrocław, Poznań, Warszawa czy Gdańsk. Otóż mogę i nigdzie się na razie na dłużej nie wybieram, nie wliczając podróży. Tu się urodziłam, wychowałam, wyedukawałam i obecnie mieszkam. Mieszkałam także w dużych miastach: studenckim Lublinie, w międzynarodowej Barcelonie, czy portowej Cartagenie, a teraz przyszedł czas na Zamość. Gdzie będę mieszkać za pół roku, za rok czy za pięć, sama jestem ciekawa, co mi przyniesie życie ;-)

To tak tytułem wstępu. A dziś chciałam pokazać jaki ten Zamość ładny. Gdzie leży Zamość? Na południowym wschodzie Polski. Od Warszawy oddalony jest o 250 km, od Lwowa 120 km, od Lublina 80 km, a od Roztoczańskiego Parku Narodowego 30 km. Jest miastem renesansowym powstałym na życzenie Jana Zamoyskiego, który zapragnął mieć swoje idealne miasto i tak też się stało, postał oto Zamość!

W majową upalną niedzielę wybrałam się na spacer, po tym jakże pięknym mieście, a po niżej parę zdjęć ze spaceru ;-)

Skacz Chmura skacz!

Pani przewodnik opowiadająca o historycznych ciekawostkach z Zamościa ;-)

Dorożki nie tylko w Krakowie!

Zamojski Park Miejski

Fontanna i tak mało Chmurze do szczęścia potrzeba ;-)

Widok na Stare Miasto

Kompanka spacerowa - Wiola ;-)

Yeaaahhh!!!

To ja wsiadam i jadę :D


Zamość miastem starych aut? 
Jest OK!
Wolę motorem ;-))))







2 komentarze:

  1. Błękitne niebo nad Zamościem ze skaczącą Chmureczką, ale za to jaką słoneczną ;D buziak :*

    OdpowiedzUsuń
  2. :-) dziękuję Love Krowe! :))))) mówią że Chmurka = Słoneczko w moim przypadku, hehe ;-D

    OdpowiedzUsuń