czwartek, 19 czerwca 2014

ZRÓB TO SAM! WŁOSKA KAWA!



Odkąd wróciłam z Sardynii nawykiem stało się, że codziennie piję kawę. Idę do kawiarni, gdzie zamawiam ulubione Caffe Late, albo robię je sama w domu. 
Jak robić kawę ze spienionym mlekiem nie wychodząc z domu i nie mając specjalnego sprzętu nauczyła mnie moja koleżanka włoszka - Costanza.

Jedyną rzecz jaką musisz mieć w domu jest Caffetera. 
Kupiłam ją jakiś rok temu po powrocie z Hiszpanii. Jest to urządzenie, które wymyślili właśnie Włosi. Gdzie ją kupić? W każdym supermarkecie, w sklepie ze sprzętem gospodarstwa domowego, w Media Markt. Moja Caffetera kosztowała 19 PLN, a naprawdę warto ;-) Moja jest idealna na jedną mocną kawę, albo dwie słabe, ale w sklepach znajdziecie różne rozmiary.


Caffetera

Zmielona kawa do Espresso


Aby zaparzyć w Caffeterze Espresso potrzebujesz także zmieloną kawę, którą wsypujesz do pojemniczka z dziurkami, na dole znajduje się woda, która pod wpływem wrzenia zaparza kawę, która następnie wylatuje przez otwór w górnej części Caffetry. Proste nie? Parzenie kawy trwa niespełna minutę ;-)


Kawa nasypana do środkowej części Caffetery

Kawa się parzy


W czasie kiedy robi się kawa, wlewasz około szklankę mleka do dużego słoika. Wykorzystałam w tym celu słoik po miodzie.
Osobiście w upalne dni wolę dodać zimne mleko z lodówki, ale jeśli nie lubisz letniej kawy, dodaj wcześniej podgrzane mleko. Dodaj też łyżeczkę miodu albo dwie (zależy czy lubisz na słodko czy nie).
Kiedy kawa jest zaparzona, wlewasz ją do słoika i miksujesz aż mleko się spieni.


Słoik jako shaker


A taki jest efekt końcowy ;-)
Podoba się Wam?
Kto zrobi sam Caffe Late w swoim domu?


CAFFE LATE GOTOWA!

SMACZNEGO!
BUON APPETITO!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz